He

תחום ה-BI מספק כלי ביג-דאטה שמאפשרים לארגונים להפוך נתונים לתובנות, אבל הם לא יודעים כיצד. מייסדי נוגמי ל-Techtime: "המטרה שלנו היא לעזור לארגונים להפיק הרבה יותר מהדאטה שלהם"

"ארגונים מבינים כיום את החשיבות של ביג-דאטה, אולם עדיין לא יודעים להפיק את המקסימום מהכלים שברשותם", אומרים בשיחה משותפת עם Techtime שניים ממייסדי חברת נוגמי (Nogamy), אורן זמסקי ולימור בן דוד (בתמונה למעלה). "להערכתנו, ארגונים מנצלים רק כ-25% מהשקעות הבינה העסקית (BI) שלהם, והמטרה שלנו היא להביא אותם ל-75% ומעלה".

חברת נוגמי מתל אביב הוקמה בשנת 2011 ומספקת שירותי בינה עסקית לחברות וארגונים. כיום, דאטה הוא אחד הנכסים החשובים ביותר של כל ארגון. אינטילינציה עסקית עוסקת באיסוף, מדידה ועיבוד של ביג-דאטה ארגוני לכדי תובנות המסייעות למנהלים לקבל החלטות מושכלות. בין השאר היא איפיינה עבור הממונה על השכר במשרד האוצר אפליקציית ביג-דאטה המשקללת את כל הסכמי השכר הקיימים במגזר הציבורי, על אלפי סעיפיהם, ומסייעת לאוצר לנהל משאים ומתנים מול גופים שונים במגזר הציבורי תוך יכולת לבצע סימולציות המאפשרות להעריך את ההשלכות של שינויים בהסכמי שכר על הסכמי השכר הקיימים במשק ועל מסגרת התקציב.

נוגמי משמשת כמעין אינטגרטור המסייע להתאים לכל ארגון פיתרון תפור בהתאם לעולם התוכן והצרכים שלו, ומלווה את תהליך ההטמעה. כיו היא מעסיקה כ-60 עובדים ופעילה בתחומי השירותים, הבנקאות, הביטוח, הסלולר והצרכנות. להערכת חברת Gartner, היקפו של שוק ה-BI העולמי יגיע ב-2020 להיקף של 22.8 מיליארד דולר, וגם בישראל התחום צומח במהירות, כשהערכות מדברות על שוק בהיקף שנתי של כ-3 מיליארד שקל. "אנחנו שואפים להיות אחת החברות הגדולות בתחום בישראל, ובעתיד גם לפרוץ לשוק הבינלאומי, וכחלק מכך אנחנו גם בוחנים רכישות של חברות בתחום" אומר אורן.

מתי דאטה הופך לביג-דאטה

ביג-דאטה אינו רק פונקציה של כמות. בתעשייה נהוג להגדיר ביג-דאטה לפי מבחן שלושת ה-V, שהם: Volume (כמות), Velocity (מהירות) ו-Variety (מגוון). כלומר, ביג-דאטה הוא מידע המיוצר בהיקפים גדולים, בתדירות גבוהה ובמגוון של צורות כגון טקסט, תמונות, וידיאו וכדומה. אורן: "ארגונים מוצפים היום בדאטה. BI משמשת לא רק כדי להפיק תובנות מניתוח חכם של הדאטה הזה, אלא היא למעשה עוזרת למנהל להכיר טוב יותר את העסק שלו."

אחד התחומים שבהם הצורך בניהול נכון של ביג-דאטה הפך להכרח הוא עולם השירות, שעבר בשנים האחרונות ממודל מבוסס מוקדים טלפוניים ושירות פרונטלי למערך רב-ערוצי הכולל גם אפליקציות דיגיטליות, פעולות אונליין, צ'אטים ובוטים. "ריבוי הערוצים הללו מייצר שטף אדיר של דאטה, הגורם לחברות לאבד את הידיים והרגליים בקשר עם הלקוח," אומרת לימור.

"אתה צריך להבין אם הלקוח ממצה את הפוטנציאל מכל הערוצים הללו. כל דקה של אינטראקציה עם הלקוח עולה המון כסף, וחשוב לעקוב ולמדוד פרמטרים כמו זמני שיחות, מוקדנים לא יעילים, דפוסי שימוש בערוצי אונליין וכדומה. פיתחנו כלי Customer Journey Analytics המאפשרים לעקוב אחרי האופן שבו הלקוח משתמש בכל הערוצים ולזהות בעיות וקשיים. אנחנו מנסים לחנך את השוק לעשות בהם שימוש נכון".

המכונה תקבל החלטות

לדברי אורן, צריך להתייחס אל הדאטה כאל חומר גלם המיוצר באופן שוטף, ולכן ניתוח לאורך זמן מפיק תובנות מדויקות יותר. "יש ערך מוסף למידע שנצבר לאורך זמן. כלי ה-BI למעשה מכיילים את עצמם לאורך זמן. שימוש ארוך טווח בכלי ביג-דאטה מאפשרים ללקוח לזהות מגמות, דפוסים עונתיים ולהשוות מדדים בין תקופות". אולם הלב הבא מרתק לא פחות: התפתחות תחום ה-IoT תיצור מצב שבו שבו מיליארדי מכשירים ייצרו מידע ללא הפסקה. השלב הבא בתחום ה-BI הוא שימוש בבינה מלאכותית כדי להעביר את מוקד קבלת ההחלטות מהאדם למחשב. למרות השימוש בכלים של ביג-דאטה, מי שמקבל את ההחלטות כיום הם אנשים, והם נוטים לבצע טעויות. ה-BI מאפשר לעבד את הביג-דאטה לכדי תובנות, ובשלב הבא שהוא קרוב מאוד, התובנות יתורגמו להחלטות שיתקבלו על-ידי מכונות".

בואו נהפוך את הנתונים
שלכם לתובנות מעצימות

השאירו פרטים ונהיה איתכם בקשר: