לגופים פיננסים. BIבמגוון מגזרים עם התמחות בפתרונות לארגוניםBI ויישום מערכות BIנוגמי מספקת שירותי לבנקים, חברות כרטיסי אשראי, בתי השקעות, חברות ביטוח ועוד. BIהחברה מספקת שירותי ייעוץ מובילה בתחומה נוגמי מציעה ללקוחותיה שירותים מובחרים המאפשרים ניצולBIכחברת טכנולוגיית מערכות מידע לטובת קידום הארגון.
 

המשתבללים והמשתכללים

snail and camilion

13 מאי המשתבללים והמשתכללים

בחודשיים האחרונים, משבר הקורונה הציב הרבה מהחברות במשק בסימן שאלה גדול. רוב החברות נקלעו לירידה חדה בהכנסות במקרה הטוב, או למצוקה תזרימית חריפה במקרה הרע. מצב זה אילץ את החברות לבצע מהלכים הישרדותיים שיסייעו להן להשיב את השליטה בעסק שלהם. חלק מהחברות בחרו להתכנס ולהצטמצם וחלקן האחר דווקא ראה בכך הזדמנות להתפתחות. אלו הם ה'משתבללים וה'משתכללים'.

'המשתבללים':

ארגונים שבשל הירידה בהכנסות ובעיקר בשל חוסר הוודאות לגבי העתיד, בחרו שלא להתעסק כרגע בהערכות לשינוי הצפוי לבוא ונכנסו לעמדת "השתבללות" הכוללת הורדת הוצאות מהירה ואגרסיבית: הוצאת עובדים לחל"ת, הפסקה מיידית של ספקי חוץ, צמצום פעילות השיווק וכו' גרמו לארגון, כמו שבלול אמיתי, להתכנס לביתם ולחוש שכך הם מקטינים את הסיכונים הצפויים לבוא. אך 'השתבללות' זו לא תסייע לטווח הרחוק. הקורונה משנה את חוקי המשחק ובעולם החדש שנוצר בימים אלו 'המשתכללים' כבר ערוכים ומוכנים להסתער על נתח השוק של אותם השבלולים.

'המשתכללים':

בשונה מה'משתבללים' קיימים ארגונים שהחליטו שדווקא בתקופה כזו הם חייבים להגדיל את תקציב ההוצאות שלהם באזור ה- Business Intelligence (BI), בפיתוח עוד אמצעי בקרה ועוד אנליזות לטובת קבלת החלטות מבוססות תובנות מנתונים. ארגונים אלה הזדרזו להבין שהעולם כולו והשוק העסקי במיוחד, משתכלל לעולם שיודע לזהות אתגרים במהירות ומבין שצריך לקבל החלטות בצורה דינמית ובמהירות.

אותם ארגונים שהחליטו להשתכלל בתקופה זו, הסתכלו לקורונה בלבן של העיניים והחליטו שהם יהיו מאלו שיגיעו למועד פתיחת השוק החדש מחוזקים ומוכנים.

הדבר המדהים הוא שלעיתים קיימות שתי חברות מאותו מגזר פעילות בדיוק שאחת מהן פעלה בדרך 'משתבללת' והאחרת בדרך 'משתכללת' !

 

נתונים ו-BI בעולם החדש:

בימי שיגרה ה- BI, על הדוחות והאנליזות שהוא מייצר, הוא עוד כלי מסייע. מנהלים וארגונים שקיימים שנים בשוק יודעים להתנהל בתוכו עם מעט עזרה של נתונים והרבה שימוש בניסיון שצברו (אותן "תחושות בטן" ידועות..). השינויים בשוק היו בדרך כלל עניין איטי והיה זמן לזהות מגמות וזמן להערך אליהן.

אבל ימי הקורונה יצרו מציאות חדשה, בה השוק משתנה כל כך מהר שה- BI הפך לכלי העבודה המרכזי של כל מנהל הרוצה לקבל החלטות על בסיס נתונים ממשיים. כבר לא ניתן להתבסס על ניסיון העבר ועל "תחושות הבטן".

 

דוגמאות לאנליזות שבוצעו בימי הקורונה:

  1. ניתוח "כח עבודה" זמין לפי תרחישים – מי הם העובדים שיכולים לעבוד מהבית?  הן מבחינת ציוד מחשוב ותקשורת והן מבחינת יכולת עבודה (ילדים קטנים וכו). ניתוח נצילות זמן עובדים מהבית – זמן עבודה שדווח במערכת נוכחות לעומת זמן התחברות מרחוק למערכות הארגון.
  2. ניתוח נכסים פיננסיים שניתן לרכוש כהזדמנות – בוצע בעיקר על ידי ארגונים פיננסיים מוסדיים. הרבה מהם ניצלו את הירידות הדרמטיות בשוק ההון כדי לרכוש מוצרים במחיר זול מאוד. כדי לקבל החלטות נכונות יש לנתח סיכונים (של חדלות פרעון) אל מול הפוטנציאל לצמוח חזרה (תלוי מגזר, תלוי ביצועי והרכב הארגון) וכן אל מול משך הזמן המוערך של החזרה למחירי יעד בשוק ההון.
  3. תזמון משאבים מדויק אל מול צרכי הלקוחות ואל מול זמינות המשאבים של הארגון (משאבי שירות לקוחות, שליחים, קו ייצור..).
  4. ניתוח פיננסי ותחזית תזרים מזומנים אל מול הוצאות, הכנסות, גבייה ותוך התחשבות בסיכון של חובות מול לקוחות שנקלעו לקשיים.

 

רוצים לשמוע על פתרון הBI המתאים לעסק שלכם ?

צרו עימנו קשר ונשמח לסייע

תגיות:
,
אין תגובות

מצטערים, התגובות סגורות בשלב זה.