He

בניהול השוטף של ארגון ניתקל פעמים רבות בנתונים שמעידים על תנודות חדות במכירות, בתפוקה, בחשיפה וגם בגיוס כוח אדם איכותי לעבודה. נתונים אלה מחייבים קבלת החלטות מכריעות וקריטיות על בסיס יום יומי. ההחלטות המתקבלות בדרג הניהולי מגובות ומבוססת על סמך נתונים שמוזרמים ממערכות המידע התפעוליות של הארגון, כגון מערכת לניהול משאבי הארגון, מערכת CRM, מערכת ה-MES, מערכות לניהול משאבי אנוש וכל מערכת תפעולית אחרת שמשמשת את הארגון.

כל החלטה ניהולית שנובעת מקריאה מוטעית של הנתונים, תוביל לפספוס תקלות או תפקוד בלתי תקין של המערכת. איתור התקלות יעלה לארגון בהרבה זמן וכסף. לשם כך בדיוק נחוץ הדשבורד (או פורטל המדדים, למטיבי הלכת שבינינו). לוח המחוונים האינטראקטיבי יציג בפניכם את הסטטוס הנוכחי של הארגון בשלל גזרות משמעותיות (כגון: מכירות, ייצור, ואחרות), כך שתוכלו לאתר בקלות ובמהירות מצבים הדורשים טיפול ולבצע ניתוח מעמיק של הנתונים כדי להבין את מקור הליקויים, אילו החלטות עליכם לקבל ובאיזה אופן לפעול.

דשבורד ניהולי לקבלת תמונת מצב בזמן אמת – identify trends

אנחנו ב-Nogamy מציעים לכם שירות במגוון דרכים לשם הקמת פרויקט ה-BI בארגון שלכם. נקים מערכי Data Analytics, שבאמצעות הדשבורד הניהולי ייתנו לכם תמונת מצב עסקית כפי שעשינו למשל במקרה הזה. הדשבורד הוא זה שיאפשר לכם לבצע שימוש מעשי במערכות ה-BI שנעמיד לרשותכם. באמצעות מוטיבים גרפיים שונים, אשר יקלו על קריאה וניתוח של הנתונים, תוכלו לחולל דוחות, להפיק שאילתות ולבצע תחקור נתונים חופשי של הדאטה על גבי הדשבורד, שיוכל להתבסס על מגוון מקורות נתונים (data sources).

הדשבורד מסייע לפקס את תשומת הלב על הדברים הרלוונטים ביותר לצורך ניהול שוטף ותקין של הארגון. הוא יעזור לך להתמקד באינפורמציה הקריטית ביותר לרגע זה, יצביע על הכיוונים בהם עליך לפעול וגם יאמר מתי עליך לעשות זאת. הרכבת והטמעת הדשבורד נעשות בשיתוף פעולה עם המנהלים תוך ניתוח והבנה של דרך החשיבה העסקית של המנהל, בכדי שאופן הצגת המידע יתאים אליה. אבל נתחיל מההתחלה, מהצעדים הראשונים בהרכבת הדשבורד המתאים ביותר עבורכם.

הדאטה, הדשבורד ומה שביניהם

את הדשבורד הניהולי ניצור מתוך הדאטה הקיימת בבסיסי הנתונים השונים שבמערכות הארגון. נגדיר ביחד את האסטרטגיה של החברה מבחינת המידע שנאסוף (data collection). נבין מה הם המקורות מהם יזרום המידע (פעולות באתר, מידע מחיישנים פיזיים וכו׳) ובאיזה מבנה נשמור אותו. לאחר קבלת ההחלטות, שיתבססו על היעדים שתציב הנהלת הארגון, אנחנו ניכנס לפעולה.

התאמת הטכנולוגיה הנכונה לצרכי הארגון, ולא להיפך.

המידע הוא עצום ואינסופי וטמון בו גם ידע יקר ערך, ממנו תוכלו ללמוד באופן שיעזור לכם לנהל את הארגון שלכם. מתוך מגוון הטכנולוגיות איתן אנחנו עובדים ב-Nogamy, נשתמש באלו שהכי נכונות ומתאימות לצרכים של הארגון שלך, לשם ניתוח אפקטיבי של המידע והסקת מסקנות ממנו, ראו מקרה זה בו סיפקנו פתרון מלא של הקמת מערך Data Analytics חדש עבור חברה גלובלית המייצרת מוצרים רובוטיים לשוק הפרטי והמוסדי ברחבי העולם, מהלך אשר כלל יצירת דשבורד הנהלה מבוסס Tableau.

מערכת ה-BI שניצור עבורכם, תאפשר לכם לחקור באופן "חופשי" את הדאטה על גבי הדשבורד, ללא תלות בשאילתות מובנות מראש. בדרך זו ניתן להגיע לתובנות מעמיקות ולא רק לקרוא נתונים מתוך דו”ח סטטי.
באמצעות ניתוח ותחקור הנתונים המוצגים בדשבורד, ארגון יכול לשפר תהליכים ספציפיים, ואף את האופרציה שלו באופן כללי; לשפר את שירות לקוחות, לפתח מודלים עסקיים חדשים, ליצור חווית משתמש אישית טובה יותר ושיווק ממוקד יותר לקהל לקוחות רלוונטי; פעולות אשר בסופו של דבר יתרמו לרווחיות ויעילות ארגון. בנוסף, באמצעות הכלים שיש בידנו, עם טכנולוגיות AI מתקדמות, ניתן גם לקבל אינדיקציה ולחזות תקלות שצפויות לנו בעתיד וכך למנוע אותן מבעוד מועד.

data visualizations – תפור במדויק למידותיך

בהרכבת הדשבורד, בהתאם לצרכיו של הארגון ולאופן הניהול והראייה העסקית של המובילים אותו, נבחן כמה היבטים; ראשית על מנת להימנע מבזבוז זמן ו"פספוס" של אירועים חריגים בתפקוד התקין של המערכת, נוודא כי המדדים בהם בחרנו להתמקד מתוך כמות המידע העצומה שנאספה, הם הנכונים ביותר לניהול הארגון. בחירה נכונה היא קריטית וחייבת לעלות בקנה אחד עם המטרות שהציבה לעצמה הנהלת הארגון.

הגדרת מדדים והנגשת מידע קריטי למנהלים

לאחר מיקוד המדדים נעסוק באופן הצגת הנתונים על גבי הדשבורד. אספקט זה הוא בעל חשיבות גדולה מאוד. המוח האנושי נוטה לזכור מסר חזותי בכ-80% יותר לעומת מסר מילולי ועלינו ליצור תצוגה גרפית עניינית ונכונה ש"תקפיץ" לעין את הנתונים הרלוונטים ביותר ותאפשר להגיע למסקנות ותובנות מהירות. ביחד עם הרצון ליצור ממשק חדשני ומעוצב, יש לנקוט בבחירת צבעים מוקפדת, בעלי המסרים הנכונים ולהימנע מעומס יתר של אובייקטים ונתונים על המסך. בדרך זו הדשבורד יאפשר התמקדות בנושאים הדורשים טיפול. כמו שהראש צריך "סדר" כדי לחשוב בבהירות, כך גם הדשבורד. הוא למעשה משמש לנו כחדר בקרה ו"מוח" של ממש לניהול והובלת הארגון.

 

המוח ששולט במכונה ולא להיפך

כמות הדאטה היא בלתי נתפסת עבור המוח האנושי.

דשבורד ניהולי מיועד בסופו של דבר לאפשר התמודדות איכותית ויעילה עם כמות מידע וכן עם מגוון מקורות שונים. מדובר בחווית ניהול הוליסטית, החולשת על כלל ענפי הארגון ולכן חשוב ביותר הוא אופן הטמעת מערכת ה-BI בארגון. Nogamy מציעה לכם מספר אפשרויות בכדי להפיק את המירב מהכלי הניהולי האולטימטיבי הזה. החל מייעוץ BI ע"י מומחים שיעזרו לכם לתכנן את פרויקט ה- Data Analytics בהתאם לאסטרטגיית הארגון שלכם, דרך שירות מנוהל (חלקי או מלא) של פרויקט ה-BI בארגון או שילוב אנשי Data שלנו במערך שבניהולכם ועד שירות הקמת פרויקט מקצה לקצה ליישום מערכי Data Analytics, הכולל שימוש ופיתוח באמצעות מגוון הטכנולוגיות והכלים המתקדמים שיש ברשותנו.

דאטה היא כח והיא בעלת ערך בלתי מבוטל העולה על זה של כסף, משאבים וכוח אדם. מיקור ומיסוד נכון של כלל הנתונים הניתנים לאיסוף, סידור וניתוח שלהם באמצעות טכנולוגיות מתקדמות, תוך הצגתם בצורה ברורה ונקייה למוח האנושי, יביאו למיצוי כוחה של הדאטה שלכם. הדשבורד הניהולי יפיק עבורכם את מירב התועלת לשם הסקת מסקנות בהירה ומהירה וקבלת ההחלטות הנכונות ביותר.
מוכנים לקחת את הארגון שלכם מספר צעדים קדימה וליישר קו עם המחר? צרו איתנו קשר!
Nogamy, כאן בשבילכם.

בואו נהפוך את הנתונים
שלכם לתובנות מעצימות

השאירו פרטים ונהיה איתכם בקשר: